[Schwiebus.pl - 安iebodzin na starych kartach pocztowych, stare poczt闚ki, widok闚ki, kartki pocztowe]
Google
szukaj:
Home > Wa積e  

2007-02-14 09:36
Temat postu: Czwarta Tajemnica Fatimska
ciachu


forum admin
post闚: 823

BIBULA.COM

"Czwarta Tajemnica Fatimska" - John Vennari


Pod koniec ubieg貫go roku we w這skich ksi璕arniach ukaza豉 si ksi捫ka pt “Czwarta Tajemnica Fatimska” (Il Quarto Segreto di Fatima), pi鏎a Antonio Socci. Autor, po intensywnym zbieraniu materia堯w dochodzi do wniosku, ze Watykan nie ujawni formalnie ca貫j tre軼i Trzeciej Tajemnicy Fatimskiej.

“Czwarta Tajemnica Fatimska”

W這ski dziennikarz twierdzi, 瞠 Trzecia Tajemnica Fatimska nie zosta豉 do ko鎍a ujawniona
Sekretarz papie瘸 Jana XXIII potwierdza istnienie dw鏂h tekst闚 Trzeciej Tajemnicy

Pod koniec ubieg貫go roku we w這skich ksi璕arniach ukaza豉 si ksi捫ka pt “Czwarta Tajemnica Fatimska” (Il Quarto Segreto di Fatima), pi鏎a Antonio Socci. Autor, po intensywnym zbieraniu materia堯w dochodzi do wniosku, 瞠 Watykan nie ujawni formalnie ca貫j tre軼i Trzeciej Tajemnicy Fatimskiej.
Znaczenie tej ksi捫ki jest tym wi瘯sze, 瞠 Antonio Socci jako s造nny w這ski dziennikarz, autor i prezenter wiadomo軼i telewizyjnych, nie jest zwi您any z jak彗olwiek grup „tradycyjnych” katolik闚. Wr璚z przeciwnie, Socci zacz掖 zbiera materia造 do ksi捫ki wierz帷 g喚boko w to, 瞠 26 czerwca 2000 roku Watykan ujawni ca陰 Trzeci Tajemnic. Jednak w miar zdobywania informacji, przekonywa si on coraz bardziej do tego, 瞠 Trzecia Tajemnica nie zosta豉 jednak w pe軟i ujawniona.

Rzucone wyzwanie

Antoni Socci - Il Quarto Segreto di FatimaSocci we wprowadzeniu do swojej ksi捫ki pisze, 瞠 tym co najbardziej go zaintrygowa這 by artyku napisany przez w這skiego dziennikarza Vittorio Messori. Artyku pt Tajemnica Fatimska i cela siostry ㄆcji zosta造 zapiecz皻owane, opublikowany w dniu 鄉ierci siostry ㄆcji, wspomina o wielu listach „pisanych do Papie瘸”, kt鏎e siostra ㄆcja zostawi豉 w swojej celi klasztornej. Messori pisze o tym, 瞠 watyka雟kie ujawnienie Tajemnicy z czerwca 2000 roku “zamiast rozwi您a zagadk, stworzy這 inn, dotycz帷 interpretacji, zawarto軼i i kompletno軼i ujawnionego tekstu”. S這wa te wywo豉造 lawin pyta w g這wie Antonio Socci. Dlaczego Messori, „wielki dziennikarz, bardzo precyzyjny w formu這wniu opinii, najcz窷ciej t逝maczony katolicki dziennikarz na 鈍iecie” rzuca造by cie podejrzenia na Watykan? Jak kto taki jak Messori, osoba tak blisko zwi您ana z watyka雟kim 鈍iatem, sk豉nia豚y si do stwierdzania, 瞠 oficjalna wersja Trzeciej Tajemnicy nie jest przekonywuj帷a?
Dla Socci by這 to szczeg鏊nie zagadkowe, gdy przecie pi耩 lat wcze郾iej, wtedy gdy Watykan opublikowa Tajemnic, Messori nie wyra瘸 瘸dnych zastrze瞠 co do publikacji. Teraz jednak wydawa這 si, 瞠 ma du瞠 w徠pliwo軼i i wiele pyta.
Socci zacz掖 od uprzejmej wymiany zda z Messorim, w kt鏎ej zaj掖 stanowisko broni帷e pozycji Watykanu. Jednak wtedy, pisze Socci: “Uderzy mnie artyku napisany przez m這dego katolickiego pisarza, Solideo Paoloni”, wchodz帷y w dyskusj pomi璠zy Socci a Messori.
W artykule tym, opublikowanym w pi鄉ie tradycyjnych katolik闚, Paolini „poda list argument闚 przemawiaj帷ych przeciwko oficjalnej wersji opublikowanej przez Watykan (wersji, kt鏎a by豉 wtedy i moj wersj).” – pisze Socci. Paolini twierdzi, 瞠 Watykan ca造 czas nie ujawnia najwa積iejszej cz窷ci Trzeciej Tajemnicy z uwagi, jak si wyrazi „na jej wybuchow zawarto嗆”. A wygl康a na to, 瞠 Paolini nie rzuca s堯w na wiatr i wie co m闚i: prowadzi bowiem intensywne badania i jest autorem wydanej we W這szech ksi捫ki pt Nie pogardzajcie Przepowiedniami. Socci, ku swemu w豉snemu zdumieniu, uzna argumenty Paoliniego za godne uwagi.
Socci wyra瘸 opini, 瞠 kuria watyka雟ka i media katolickie pope軟i造 b陰d ignoruj帷 wyzwanie rzucone przez tradycyjnych katolik闚 twierdz帷ych, 瞠 Trzecia Tajemnica nie zosta豉 w pe軟i ujawniona. „Dla przyk豉du” – pisze Socci – „w ksi捫ce przygotowanej przez ksi璠za Paula Kramera [The Devil’s Final Battle][1], b璠帷ej zbiorem prac r騜nych autor闚, zarzuca si, 瞠 Watykan nie wys逝cha 膨da Matki Boskiej Fatimskiej i stwierdza si, 瞠 ‘cena za nie podj璚ie tej decyzji przez Watykan mo瞠 by niezwykle wielka i b璠zie p豉cona przez ca陰 ludzko嗆’”. M闚i帷 w skr鏂ie: Socci zda sobie spraw, 瞠 wiele pyta pozostaje bez odpowiedzi i wiele spraw dotycz帷ych Trzeciej Tajemnicy pozostaje nadal zagadk.




Bertone nie odpowiada

Obawy Socciego powi瘯szy造 si, gdy zapragn掖 on uzyska odpowied od niekt鏎ych hierarch闚 watyka雟kich, szczeg鏊nie od kardyna豉 Bertone, kt鏎y by przecie wsp馧autorem, wraz z kardyna貫m Ratzingerem, wydanego 26 czerwca 2000 dokumentu „Przes豉nie Fatimskie”, dotycz帷ego Trzeciej Tajemnicy.



Kardyna Bertone nie odpowiedzia na pro軸 Socciego o udzielenie wywiadu

Socci pisze: „Pr鏏owa貫m doj嗆 do wielu znacz帷ych osobisto軼i w Kurii, takich jak kardyna Bertone, dzisiaj Sekretarz Stanu w Watykanie, centralna posta publikacji o Tajemnicy z 2000 roku. [...] Kardyna, kt鏎y przecie darzy mnie szczeg鏊nymi wzgl璠ami, prosz帷 mnie swego czasu o przeprowadzenie konferencji w swojej poprzedniej diecezji w Genua, teraz nie uwa瘸 nawet za istotne by odpowiedzie na moj pro軸 o przeprowadzenie wywiadu. Oczywi軼ie mia do takiego potraktowania mojej pro軸y pe軟e prawo, ale taki obr鏒 sprawy tylko powi瘯szy moj obaw o istnienie jakich k這potliwych pyta, a ponad wszystko, 瞠 jest co, co niezwykle wielkiej wagi, co musi by utrzymywane w tajemnicy.”
Socci ko鎍zy wprowadzenie do ksi捫ki s這wami, 瞠 nie spodziewa si znale潭 瘸dnej „Enigmy kolosalnych rozmiar闚” w odniesieniu do Trzeciej Tajemnicy. I nawet je郵i nie przyj掖 wszystkich teorii w sprawie Trzeciej Tajemnicy funkcjonuj帷ych w literaturze tradycyjnych katolik闚, to przyznaje, 瞠 „w ko鎍u musia貫m si podda” konkluzji twierdz帷ej, i rzeczywi軼ie istniej dwa teksty Trzeciej Tajemnicy, z kt鏎ych jeden jeszcze nie zosta 鈍iatu ujawniony.


“Wydaje mi si, 瞠 jest co wi璚ej”

Czytelnicy z pewno軼i pami皻aj, 瞠 13 maja 2000 roku w Fatimie, podczas beatyfikacji przez Papie瘸 Jana Paw豉 II fatimskich pastuszk闚 Hiacynty i Franciszka, kardyna Angelo Sodano, w闚czas Sekretarz Stanu, o鈍iadczy, 瞠 Trzecia Tajemnica b璠zie wkr鏒ce ujawniona i ods這ni podczas tej uroczysto軼i – jak twierdzi - jej cz窷. Kardyna Sodano o鈍iadczy, 瞠 Trzecia Tajemnica m闚i o „biskupie ubranym na bia這”, kt鏎y krocz帷 po鈔鏚 zw這k m璚zennik闚 „upada na ziemi jak martwy pod kul karabinu”. [2] Kardyna Sodano kontynuowa, 瞠 opis ten by przepowiedni pr鏏y zamachu na papie瘸 Jana Paw豉 II w 1981 roku.
Jakkolwiek wi瘯szo嗆 zgromadzonego t逝mu oklaskiwa豉 wypowied kardyna豉 Sodano, niekt鏎zy natychmiast spojrzeli na ni sceptycznie. Agencja Associated Press 13 maja 2000 roku przytoczy豉 wypowied 33-letniego portugalskiego sprzedawcy samochod闚, Julio Estello, kt鏎y powiedzia, 瞠: „To o czym powiedziano, wydarzy這 si w przesz這軼i. To przecie nie jest przepowiednia. Jestem rozczarowany. My郵, 瞠 musi by tam co wi璚ej.”
I rzeczywi軼ie, wielu katolik闚 m闚i這 tak samo: “Musi by Tam co wi璚ej.”
Wkr鏒ce, gdy 26 czerwca 2000 roku „Wizja Przes豉nia” zosta豉 opublikowana, dowiedzieli鄉y si, i kardyna Sodano m闚i帷 do zgromadzonego 13 maja t逝mu w Fatimie, nie powiedzia prawdy. W Tajemnicy nie ma bowiem mowy o tym, i Papie upada „jak martwy”, ale 瞠 jest zabity.
Nawet dziennik The Washington Post zauwa篡 t r騜nic w swoim doniesieniu z dnia 1 lipca pt „Trzecia Tajemnica pobudza do kolejnych pyta: Interpretacja Fatimskiej Tajemnicy odbiega od Przes豉nia” (“Third Secret Spurs More Questions: Fatima Interpretation Departs from Vision”), pisz帷:
„13 maja kardyna Angelo Sodano, wysoki przedstawiciel Watykanu o鈍iadczy o nadchodz帷ym ujawnieniu pieczo這wicie strze穎nego tekstu. Kardyna powiedzia, 瞠 Trzecia Tajemnica Fatimska nie przepowiada ko鎍a 鈍iata, jak niekt鏎zy spekulowali, ale zamach na papie瘸 Jana Paw豉 II na placu 鈍. Piotra 13 maja 1981 roku. Sodano wyja郾ia, 瞠 manuskrypt [...] m闚i o ‘biskupie ubranym na bia這’, kt鏎y krocz帷 po鈔鏚 zw這k m璚zennik闚 ‘upada na ziemi jak martwy pod seri kul z karabinu’. [2]
Jednak odtajniony w poniedzia貫k, 26 czerwca tekst nie pozostawia w徠pliwo軼i co do losu biskupa, m闚i帷, 瞠 jest on ‘zabity przez grup 穎軟ierzy, kt鏎zy strzelali w niego kulami i strza豉mi’.[3] Wszyscy przebywaj帷y z Papie瞠m r闚nie padaj zabici: biskupi, ksi篹a, bracia zakonni, zakonnice oraz osoby 鈍ieckie. A przecie Jan Pawe II prze篡 zamach z r彗 pojedynczego zamachowca, Mehmet Ali Agca, i nikt z t逝mu nie ucierpia.”

安iecka gazeta The Washington Post nie powstrzyma豉 si od szyderczego spojrzenia na kardyna豉 Sodano, gdy nawet dla niej by這 oczywiste i klarowne, 瞠 kardyna przedstawi zafa連zowany obraz Trzeciej Tajemnicy, do kt鏎ego doprawi fa連zyw interpretacj.


Uwa積i katolicy natychmiast wskazali te na diametraln r騜nic pomi璠zy tym co Watykan ujawni jako ca趾owita tre嗆 Trzeciej Tajemnicy, a tym co kardyna Ratzinger powiedzia o niej w 1984 roku. W swoim s造nnym wywiadzie z Vittorio Messori, kardyna Ratzinger powiedzia, 瞠 Trzecia Tajemnica dotyczy „niebezpiecze雟tw zagra瘸j帷ych wierze i 篡ciu Chrze軼ijan, i przez to 鈍iatu. Jak r闚nie znaczenia czas闚 ostatecznych (novissimi)”. Kardyna nast瘼nie wyja郾i, 瞠 „tre軼i zawarte w Trzeciej Tajemnicy koresponduj z tym co jest przepowiedziane w Pi鄉ie 安i皻ym i tym co zosta這 podtrzymane przez wiele innych objawie Maryjnych.”
Z tego co wida, wizja Papie瘸 zabitego przez 穎軟ierzy, niekoniecznie odzwierciedla fakt “niebezpiecze雟tw zagra瘸j帷ych wierze”, jak r闚nie nie koresponduje z “czasami ostatecznymi”. Ponadto, mo積a wg喚bia si w tre軼i innych Maryjnych objawie i nie znajdziemy 瘸dnych odpowiednik闚 dotycz帷ych przepowiedni o zabitym przez grup 穎軟ierzy Papie簑. Tym bardziej nie ma 瘸dnej wzmianki takiego zdarzenia w Pi鄉ie 安i皻ym.

Spekulacje na ten temat by造 wzmacniane faktem, i wielu znanych badaczy Fatimy, takich jak ojciec Alonso czy brat Frere Michel z Bractwa Tr鎩cy 安i皻ej (The Holy Trinity – CRC), wywnioskowali w wyniku intensywnych bada nad tym co wcze郾iej zosta這 o Trzeciej Tajemnicy powiedziane, 瞠 jej tre嗆 dotyczy przepowiedni wielkiego kryzysu wiary w Ko軼iele katolickim.


Eksperci wypowiadaj si

Kardyna Oddi m闚i o Trzeciej Tajemnicy Fatimskiej, i „Nie ma ona nic wsp鏊nego z Gorbaczowem. [Natomiast] Naj鈍i皻sza Dziewica ostrzega nas przed apostazj w Ko軼iele.”
Zmar造 w 1981 roku ojciec Joaquin Alonso, kt鏎y przez 16 lat by oficjalnym archiwist Fatimy, i kt鏎y przeprowadzi wiele wywiad闚 z siostr ㄆcj, powiedzia co nast瘼uje:
“Jest ca趾iem prawdodopodobne, 瞠 tekst zawiera bardzo konkretne odniesienia dotycz帷e kryzysu wiary w Ko軼iele i zaniedba samych pasterzy oraz wewn皻rznej walki w samym Ko軼iele i 鄉iertelnych zaniedba najwy窺zej hierarchii […] W okresie poprzedzaj帷ym wielki Triumf Niepokalanego Serca Maryi, wydarz si straszne rzeczy. One to stanowi tre嗆 trzeciej cz窷ci Tajemnicy. Czym one s? Je郵i ‘w Portugalii dogmat wiary b璠zie zawsze zachowany...’, mo積a z tego 豉two wywnioskowa, 瞠 w innych cz窷ciach Ko軼io豉 te dogmaty b璠 niewyra幡e a nawet ca趾owicie zatracone [...]
Czy nieopublikowany tekst m闚i o jakich konkretnych okoliczno軼iach? Jest bardzo prawdopodobne, 瞠 m闚i nie tylko o realnym kryzysie wiary w Ko軼iele w czasie tego okresu, ale – na przyk豉d tak jak m闚i sekret z La Salette – s tam bardzo konkretne odniesienia co do wewn皻rznej walki katolik闚 oraz upadku ksi篹y i os鏏 konsekrowanych. By mo瞠 odnosi si nawet do niewype軟ienia swoich obowi您k闚 przez najwy窺z hierarchi Ko軼io豉. 畝dna z tych spraw nie jest obca siostrze ㄆcji, kt鏎a wypowiada豉 si na ten temat.”

Biskup Amaral, trzeci biskup Fatimy powiedzia w Wiedniu, 10 wrze郾ia 1984 roku o Trzeciej Tajemnicy:
„Jej tre嗆 dotyczy tylko naszej wiary. Przyr闚nywanie Trzeciej Tajemnicy z jakimi katastroficznymi zapowiedziami czy nuklearnym holokaustem jest deformowaniem znaczenia Przes豉nia. Utrata wiary na Kontynencie jest gorsza ni anihilacja narodu, a jest prawd, 瞠 wiara w Europie stale s豉bnie.”

W ko鎍u mamy s造nn wypowied kardyna豉 Luigi Ciappi, osobistego teologa czterech papie篡, w tym papie瘸 Jana Paw豉 II:
„W Trzeciej Tajemnicy zosta這 przepowiedziane, pomi璠zy innymi sprawami, 瞠 wielka apostazja w Ko軼iele rozpocznie si od samego szczytu.”

Katolicy maj wielkie powody aby wierzy, 瞠 istnieje cz窷 Trzeciej Tajemnicy – drugi tekst, kt鏎y dopiero czeka na ujawnienie – zawieraj帷y „wybuchow tre嗆” dotycz帷 masowej apostazji w Ko軼iele.


„Trzyma kopert pod 鈍iat這”

Katolicy maj wielkie powody, by podejrzewa istnienie drugiego tekstu Tajemnicy, r闚nie opieraj帷 si na faktach pochodz帷ych od biskupa Fatimy, João Pereira Ven滱cio.
W 1957 roku, kiedy urz康 安i皻ego Oficjum kardyna豉 Ottavianiego za膨da od biskupa Fatimy przes豉nia Trzeciej Tajemnicy do Watykanu, biskup Fatimy da Silva powierzy t czynno嗆 biskupowi pomocniczemu Venancio. Pewnego razu gdy biskup Venancio przebywa sam w pokoju, wzi掖 kopert z powierzon mu Tajemnic Fatimsk pod 鈍iat這 i zauwa篡, 瞠 wewn徠rz du瞠j koperty biskupa znajduje si ma豉 koperta siostry ㄆcji. W 鈔odku tej ma貫j koperty umieszczona by豉 zwyk豉 kartka papieru z marginesami po obu stronach wielko軼i oko這 ¾ centymetra. Brat Frere Michel wskazuje, 瞠 biskup Venancio „zada sobie trud zanotowania wszystkich rozmiar闚” i w豉郾ie z tego przekazu znany jest fakt, 瞠 ko鎍owa Tajemnica zosta豉 napisana na ma貫j kartce papieru i zawiera豉 oko這 25 do 30 linijek.
Jednak opublikowana przez Watykan 26 czerwca 2000 roku Trzecia Tajemnica napisana zosta豉 przez siostr ㄆcj na czterech kartkach papieru i zawiera豉 62 linijki. Zatem r闚nie i w tym przypadku mamy dow鏚 na to, 瞠 istniej dwa r騜ne teksty Trzeciej Tajemnicy. Zesz貫go lata zosta這 to potwierdzone w nadzwyczajny spos鏏.


“Nawet je郵i wiedzia豚ym co wi璚ej na ten temat”


Arcybiskup Capovilla przyznaje, 瞠 istniej dwa teksty Trzeciej Tajemnicy Fatimskiej

Antonio Socci skontaktowa si zatem z m這dym dziennikarzem Salideo Paolini, tym samym kt鏎ego publikacja sprowokowa豉 Socciego do g喚bszego badania zagadnienia. Paolini przekaza Socciemu wyniki swoich wcze郾iejszych bada nad Trzeci Tajemnic, w tym te, kt鏎e powsta造 z udzia貫m by貫go sekretarza papie瘸 Jana XXIII, arcybiskupa Loris Francesco Capovilla.
W tym momencie pozwol sobie aby bardzo dok豉dnie przekaza wypadki zanotowane chronologicznie w ksi捫ce Socciego.

Solideo Paolini odwiedzi arcybiskupa Capovilla 5 czerwca 2006 roku w rezydencji arcybiskupiej w Sotto il Monta. Po wst瘼nej rozmowie, Paolini przedstawi abp. Capovilla pow鏚 swojej wizyty. “Poniewa jest Arcybiskup pierwszym 廝鏚貫m informacji” – powiedzia Paolini – “pozwol sobie zada kilka pyta”, szczeg鏊nie dotycz帷ych Trzeciej Tajemnicy. Arcybiskup pocz徠kowo odpowiedzia: “Nie, aby unikn望 nieporozumie wynikaj帷ych z tego, 瞠 [Tajemnica] zosta豉 ju ujawniona oficjalnie, zastosowuj si do tego co zosta這 powiedziane.” Doda jednak, 瞠: „Nawet gdybym wiedzia o tym co wi璚ej, musimy przyj望 to co zosta這 powiedziane w oficjalnych dokumentach.”
To niesamowite przyznanie arcybiskupa daje pewien dziwny posmak i ukazuje spos鏏 dzia豉nia machiny watyka雟kiej. Oto Watykan przedstawi ostateczne i “oficjalne stanowisko” na temat Trzeciej Tajemnicy, a emerytowany watyka雟ki hieracha utrzymuje, 瞠 musi zastosowa si do oficjalnych dokument闚 “nawet gdyby wiedzia co wi璚ej na ten temat”. Tak sformu這wana odpowied ukaza豉 Paoliniemu pewn metod dzia豉nia i uchyli豉 zas這n: by豉 znakiem danym przez Arcybiskupa, kt鏎y chcia powiedzie: “Tak, wiem nieco wi璚ej”.


Po tym stwierdzeniu, Arcybiskup u鄉iechn掖 si i powiedzia: “Prosz napisa do mnie pytania, a ja na nie odpowiem.” Powiedzia te, 瞠 przeszuka pozosta陰 cz窷 swoich prywatnych dokument闚, gdy ju praktycznie wszystko co mia przekaza do muzeum. Po czym doda: “Wy郵 co Panu, mo瞠 jakie zdanie. Prosz tylko napisa do mnie i czeka.”
“Zdanie?” – pomy郵a sobie Paolini. Co mia arcybiskup na my郵i m闚i帷 “Wy郵 Panu zdanie”?
Trzy dni p騧niej Paolini wys豉 arcybiskupowi Capovilla list z pytaniami, a 18 czerwca otrzyma paczuszk od arcybiskupa, zawieraj帷 odpowiedzi na zadane pytania oraz dokumenty z jego prywatnych zbior闚.

Paolini pisze w ksi捫ce: “Razem z moimi pytaniami dotycz帷ymi istnienia nieopublikowanego tekstu Trzeciej Tajemnicy, kt鏎ego istnienie jest wysoce prawdopodobne z uwagi na mas poszlak, Monsignior Capovilla (kt鏎y, jak wiadomo czyta Trzeci Tajemnic) napisa dos這wnie: ‘Nic nie wiem.’ [ang. I know nothing]”.
Paolini by ca趾owicie zaskoczony uzyskan odpowiedzi. Przecie arcybiskup Capovilla czyta Trzeci Tajemnic, zna jej tre嗆 i m鏬 napisa jednoznacznie, 瞠 ca豉 Trzecia Tajemnica zosta豉 ujawniona w 2000 roku i nie ma nic wi璚ej do ujawnienia, a jednak wybra on inny spos鏏 odpowiedzi, m闚i帷: “Nic nie wiem.”
Paolini twierdzi, 瞠 ten spos鏏 odpowiedzi “ironicznie dawa do zrozumienia o swego rodzaju mafijnym prawie milczenia, o ‘omertà siciliani’.

Jednak nie ko鎍zy這 to serii zaskocze. Przesy趾a nades豉na przez arcybiskupa Capovilla zawiera豉 oficjalne dokumenty oraz ma陰 kartk z autografem, o nast瘼uj帷ej tre軼i:


“14 czerwca 2006
Drogi Solideo Paolini,
Przesy豉m Panu kilka dokument闚 z mojego archiwum. Sugeruj Panu aby naby Pan broszur pt “Przes豉nie Fatimskie”, wydan przez Kongregacj Nauki Wiary w roku 2000.
Wiele B這gos豉wie雟tw,
Loris Capovilla”

Paolini nie m鏬 wyj嗆 ze zdumienia: C騜 to za dziwna sugestia! Przecie arcybiskup Capovilla musia zdawa sobie spraw, i Paolini prowadz帷y szczeg馧owe badania nad Trzeci Tajemnic, posiada ju wydany 26 czerwca 2000 roku oficjalny document watyka雟ki. Wed逝g Paoloniego, nie ulega這 w徠pliwo軼i, 瞠 jest to jeszcze jedna wskaz闚ka dana przez arcybiskupa. Wygl康a這 na to, 瞠 Capovilla chce powiedzie: “Przeczytaj dokument wydany 26 czerwca raz jeszcze, ale tym razem, w 鈍ietle dokument闚, kt鏎e przes豉貫m ci!”
I rzeczywi軼ie: Paoloni znalaz co wybuchowego w przesy販e!

“Por闚nuj帷 broszur opublikowan przez Watykan z archiwalnymi dokumentami, kt鏎e sekretarz papie瘸 Jana XXIII przes豉 mi” – pisze Paolini – “bardzo znacz帷a sprzeczno嗆 rzuci豉 si w natychmiast oczy. Ot騜 wynika z nich, 瞠 papie Pawe VI przeczyta Tajemnic po po逝dniu dnia 27 czerwca 1963 roku, co jest potwierdzone oficjaln piecz璚i, a dokument watyka雟ki wydany 26 czerwca 2000 roku m闚i, 瞠: “Papie Pawe VI przeczyta tre嗆 dnia 27 marca 1965 roku i przes豉 kopert do archiwum Sant’Uffizio, z decyzj aby nie publikowa tekstu.”
Mamy zatem znacz帷 r騜nic dat: oficjalny dokument watyka雟ki, przes豉ny przez arcybiskupa Capovilla m闚i, 瞠 papie Pawe VI czyta Tajemnic 27 czerwca 1963 roku, a oficjalny document watyka雟ki z 26 czerwca 2000 roku twierdzi, 瞠 ten sam papie czyta Tajemnic 27 marca 1965 roku.
Paolini natychmiast zadzwoni do arcybiskupa Capovilla szukaj帷 wyja郾ienia takiej rozbie積o軼i dat. Capovilla odpowiada nieco wymijaj帷o, w rodzaju: “Nie m闚imy przecie o Ewangelii”. Paolini natychmiast podchwyci i odpowiedzia: “Tak Ekscelencjo, ale ja odnosz si do oficjalnie napisanego tekstu watyka雟kiego, kt鏎y jasno stwierdza, 瞠 opiera si na innych archiwalnych dokumentach”, na co Monsignior Capovilla odpowiedzia: “No to w takim razie mo瞠 zestaw Bertoniego [czyli document z dnia 26 czerwca 2000 roku] nie jest tym samym zestawem co Capovilla’ego.”
W tym momencie w g這wie Paoliniego zapali這 si 鈍iate趾o i zada zasadnicze, decyduj帷e pytanie: “Zatem obie daty s prawdziwe, poniewa istniej dwa teksty Trzeciej Tajemnicy?”
Po kr鏒kiej przerwie, arcybiskup Capovilla odpowiedzia: “dok豉dnie tak!”.

Ten czarno-na-bia造m dow鏚, opublikowany po raz pierwszy w ksi捫ce Socciego, jest pierwszym przyznaniem si przedstawiciela Watykanu (aczkolwiek emerytowanego), 瞠 istnieje, m闚i帷 s這wami Socciego: “Czwarta Tajemnica Fatimska, albo lepiej to ujmuj帷: druga cz窷 Trzeciej Tajemnicy, najwyra幡iej b璠帷a kontynuacj s堯w Naj鈍i皻szej Panny po s造nnym ‘etc’, cz窷 kt鏎a nie zosta豉 jeszcze ujawniona.”
Ci katolicy, kt鏎zy w ci庵u ostatnich sze軼iu lat byli o鄉ieszani i pogardzani, gdy utrzymywali 瞠 Watykan nie ujawni ca貫j tre軼i Trzeciej Tajemnicy i twierdzili, 瞠 istniej dwa teksty Tajemnicy, w 鈍ietle publikacji ksi捫ki Socciego Czwarta Tajemnica Fatimska doczekali si rehabilitacji.



Kolejna rozbie積o嗆: “Wyra穎ne w dialekcie portugalskim”

W tym samym rozdziale ksi捫ki, Socci odnosi si do innego aspektu zagadki dw鏂h r騜nych tekst闚 Tajemnicy. Jedna z bardziej rzucaj帷ych si w oczy polega na u篡ciu w tek軼ie “wyra瞠nia w dialekcie portugalskim”, kt鏎e spisana Tajemnica ma zawiera.
Socci wskazuje na to co powiedzia kardyna Ottaviani, i podczas gdy papie Jan XXIII otworzy kopert zawieraj帷 Tajemnic i przeczyta j, zrozumia j ca趾owicie, pomimo tego, 瞠 tekst napisany by w j瞛yku portugalskim. Z drugiej strony, brat Frere Michel, autor serii ksi捫ek Ca豉 prawda o Fatimie, wskazuje na to, 瞠 Papie poprosi Monsignior Tavares aby pom鏬 mu w przet逝maczeniu portugalskiego wyra瞠nia. Arcybiskup Capovilla r闚nie potwierdza, 瞠 poniewa tekst zawiera wyra瞠nia napisane w dialekcie j瞛yka portugalskiego, “pewien ksi康z, imieniem Msgr Tavares zosta wezwany”.
Socci usilnie twierdzi, 瞠 r騜nica w datach mo瞠 by zrozumiana tylko je郵i we幟ie si pod uwag mo磧iwo嗆 istnienia dw鏂h tekst闚 Tajemnicy: jednego tektu, kt鏎y m鏬 by odczytany i zrozumiany przez papie瘸 Jana XXIII bez pomocy Msgr Tavares, oraz drugiego, kt鏎y wymaga takiej pomocy.
Socci potwierdzi sw teori konsultuj帷 si z Mariagrazio Russo, ekspertem j瞛yka portugalskiego, kt鏎a prowadzi豉 szczeg馧owe analizy opublikowanego przez Watykan w 2000 roku dokumentu “Wizja Przes豉nia”.

Russo nie tylko wskaza豉 na wiele niedok豉dno軼i w oficjalnym t逝maczeniu 4-stronicowego portugalskiego tekstu siostry ㄆcji – co jest zadziwiaj帷e bior帷 pod uwag ci篹ar gatunkowy tego watyka雟kiego dokumentu – ale nie znalaz豉 w tek軼ie 瘸dnych regionalnych czy te „dialektycznych zwrot闚”. To wszystko mo瞠 oznacza, 瞠 tekst ujawaniony przez Watykan, r騜ni si od tekstu czytanego przez papie瘸 Jana XXIII. Ten dokument bowiem zawiera takowe „dialektyczne zwroty”, dla kt鏎ych zrozumienia nale瘸這 skorzysta z portugalskiego t逝macza.



Jak mog這 si to wydarzy?

Socci buduje nast瘼nie hipotetyczn wersj tego co wydarzy這 si w roku 2000. Gdy Jan Pawe II zdecydowa si na ujawnienie Trzeciej Tajemnicy, rozpocz窸a si w Watykanie walka przeciwdzia豉j帷a tej decyzji. Socci zak豉da, 瞠 Jan Pawe II wraz z kardyna貫m Ratzingerem chcieli odtajnienia Tajemnicy w ca這軼i, ale kardyna Sodano, w闚czas Sekretarz Stanu przeciwstawi si zamierzeniu. Zdaj帷 sobie spraw, 瞠 si豉 Sekretariatu Stanu jest ogromna, osi庵ni皻o kompromis, kt鏎y niestety nie ukazuje 瘸dnego z uczestnik闚 tych zdarze w najlepszym 鈍ietle.

Wizja „biskupa ubranego na bia這”, b璠帷a 4-stronicow wizj napisan przez siostr ㄆcj, zosta豉 pocz徠kowo ujawniona przez kardyna豉 Sodano, kt鏎y jednak dokona absurdalnej interpretacji przepowiedni jako pr鏏y zamachu na papie瘸 Jana Paw豉 II w 1981 roku.
W tym samym czasie, podczas ceremonii beatyfikacyjnej Hiacynty i Franciszka 13 maja 2000 roku, papie Jan Pawe II mia „ujawni” drug cz窷 Tajemnicy – t najbardziej przera瘸j帷 – w wyg這szonym kazaniu. Mia on uczyni to jednak w spos鏏 niebezpo鈔edni. I w豉郾ie podczas kazania, Jan Pawe II przytoczy s這wa z Apokalipsy 鈍. Jana „I inny znak si ukaza na niebie: Oto wielki Smok barwy ognia” (Ap 12:3). S這wa te przytoczone w Pierwszym Czytaniu, m闚i o wielkiej walce pomi璠zy Dobrem a Z貫m i pokazuj nam, 瞠 Cz這wiek nie mo瞠 osi庵n望 szcz窷cia gdy odstawi Boga na bok, 瞠 Cz這wiek sko鎍zy niszcz帷 samego siebie. Przes豉nie Fatimskie jest w豉郾ie wezwaniem do nawr鏂enia si i ostrzega ludzko嗆, by odci窸a si od Smoka, kt鏎ego „ogon [...] zmiata trzeci cz窷 gwiazd nieba: i rzuci je na ziemi.” (Ap 12:4).

Ojcowie Ko軼io豉 zawsze interpretowali i zestawiali gwiazdy niebieskie z duchowie雟twem, a gwiazdy str帷one ogonem Smoka, oznaczaj wielk liczb os鏏 konsekrowanych, kt鏎e dostan si pod wp造wy Szatana. W ten spos鏏 papie Jan Pawe II pr鏏owa wyja郾i Trzeci Tajemnic, kt鏎a przepowiada wielk apostazj w Ko軼iele.
W wyniku tego zabiegu „ujawnienia” Tajemnicy, Watykan, a nawet sam papie nie m鏬豚y by oskar穎ny o k豉mstwo w bezpo鈔ednim pytaniu: „Czy Trzecia Tajemnica zosta豉 ca趾owicie odtajniona?”, gdy odpowied brzmia豉: „Tak, by豉 ca趾owicie odtajniona.”

Oczywi軼ie niekt鏎zy postrzegaj t hipotez wydarze jako zbyt daleko id帷 i oponuj m闚i帷, 瞠 przecie ludzie normalnie w ten spos鏏 nie post瘼uj. Ja jednak widz tak mo磧iwo嗆 jako bardzo przekonywuj帷.

Po pierwsze, mamy niedawne o鈍iadczenie biskupa Williamsona z Bractwa 鈍. Piusa X, kt鏎y przekaza nam to co powiedzia mu pewien znajomy ksi康z z Austrii. Ot騜 podczas spotkania tego znajomego ksi璠za z kardyna貫m Ratzingerem, kardyna wyzna, 瞠 dwie rzeczy stale ci捫 mu na sumieniu. Jedna, to niew豉軼iwe potraktowanie Trzeciej Tajemnicy w dniu 26 czerwca 2000 roku, a druga to niew豉軼iwe potraktowanie arcybiskupa Lefebvre. Kardyna Ratzinger mia powiedzie w sprawie arcybiskupa Lefebvre: „Zawiod貫m”, a w sprawie Fatimy: „Moje r璚e by造 zwi您ane”. Hipoteza wysuni皻a przez Socciego wspierana jest w豉郾ie przez wypowied kardyna豉 Ratzingera o tym, 瞠 nie m鏬 on dzia豉 swobodnie, 瞠 „mia zwi您ane r璚e”.
Po drugie, ktokolwiek maj帷y poj璚ie o stosunkach panuj帷ych w watyka雟kiej Romanita, nie ma trudno軼i z akceptacj mo磧iwo軼i takiej hipotezy.
Watykan jest rzymsk biurokracj od czasu Charlemagne. Bywa pe軟a taktu i roztropn, ale r闚nie jest i pe軟a pokr皻nego dzia豉nia i przebieg這軼i. Romanita jest w豉dz szczeg鏊nego rodzaju, w豉dz kt鏎a osi庵n窸a mistrzostwo w niedopowiedzeniach. Jest bardzo bieg豉 w sztuce wycofywania si w sytuacjach k這potliwych, osiagn窸a mistrzostwo w nie potwierdzaniu jak i nie zaprzeczaniu, odpowiada na pytania zadaj帷 w豉sne pytania, z rozbrajaj帷 gracj umie uchyla si od odpowiedzi.

Jako, 瞠 篡jemy w okresie, w kt鏎ym "poprzez szczeliny, dym Szatana wtargn掖 do 鈍i徠yni Boga", musimy z b鏊em przyzna, 瞠 posoborowy Watykan w wielu przypadkach ju dawno zrezygnowa z Ewangelicznego przes豉nia, by „Niech wasza mowa b璠zie: Tak, tak; nie, nie” (Mt 5:37). W豉郾ie mi璠zy innymi z tego powodu znane tradycjonalistyczne pismo wydawane we W這szech, przyj窸o tytu: Si Si No No, czyli Tak Tak – Nie Nie, gdy uzyskanie prostego Tak lub Nie od dzisiejszych przedstawicieli Watykanu, jest niemal niemo磧iwe do zrealizowania. Mog to potwierdzi cho熲y te dwa poni窺ze przypadki.

W czasie gdy papie Jan Pawe II dokonywa 12 marca 2000 roku oficjalnych “Papieskich przeprosin”, b璠帷ych cz窷ci ca這rocznych uroczysto軼i Milenijnych, zwr鏂i si on do kardyna豉 Ratzingera o przygotowanie obrony teologicznej programu „Przeprosin”, jako oficjalnego stanowiska Kongregacji Nauki Wiary. Pomimo tego, i wiadomo 瞠 kardyna Ratzinger jest progresist, nie zatwierdzi on programu apologii papieskich, jakkolwiek dokona tego w do嗆 interesuj帷y spos鏏. Jak twierdzi watyka雟ki dziennikarz Sandro Magister, kt鏎y jest przecie jednym z najbardziej „pro-Ratzinger’owskich” dziennikarzy w Rzymie, kardyna Ratzinger opracowa solidne i precyzyjne argumenty przeciw programowi apologii, a nast瘼nie dobudowa on do tych argument闚 ja這we odpowiedzi. W taki to spos鏏 kardyna chcia pokaza, aczkolwiek nie bezpo鈔ednio, 瞠 papieski program Przeprosin, nie mo瞠 by teologicznie obroniony.
Mimo tego, nie o鄉ieli si on powiedzie tego otwarcie. Jakkolwiek nikt tak naprawd nie wie czy rzeczywi軼ie taka by豉 intencja Kardyna豉, to jednak to co katolicy otrzymali, czyli dokument „Pami耩 i Pojednanie”, by jednym z najbardziej nieprecyzyjnych i najs豉bszych doktrynalnie dokument闚 jakie kiedykolwiek wyda posoborowy Watykan – mia posta jakby majak闚 chorego. A przecie dokument ten wyszed spod r瘯i hierarchy odpowiedzialnego za integralno嗆 doktryny Ko軼io豉.
Przyk豉d ten pokazuje spos鏏 dzia豉nia aparatu watyka雟kiego. W imi pos逝sze雟twa ponad wszystko, a przynajmniej w imi kompromisu z pos逝sze雟twem, kardyna Ratzinger opublikowa dokument zawieraj帷y elementy doktrynalne, kt鏎ym zwi鏚 miliony katolik闚 na 鈍iecie. Mamy r闚nie i inny smutny przyk豉d braku integralno軼i dzisiejszego Watykanu, przyk豉d kt鏎ego sam do鈍iadczy貫m.



B康 pos逝szny ponad wszystko!

Wiele lat temu, pod koniec lat osiemdziesi徠ych udziela貫m si w grupie katolik闚 pragn帷ych przywr鏂enia Mszy Trydenckiej. W styczniu 1994 roku pojechali鄉y do Rzymu na rozmowy do biura Ecclesia Dei i jakkolwiek je郵i chodzi o „regulacj” Mszy 安i皻ej, by豉 to strata czasu, to otrzymali鄉y nie do przecenienia lekcj co do sposobu dzia豉nia aparatu watyka雟kiego.
W pewnym momencie naszego spotkania, ksi康z Arthur B. Caulkins z watyka雟kiego biura Ecclesia Dei powiedzia nam, 瞠 naszym obowi您kiem jest by pos逝sznym!, a je郵i wydawane rozkazy s nies逝szne, wina nie spoczywa na nas, lecz spada na wydaj帷ych rozkazy. Nie mog貫m uwierzy swoim uszom, ale ks. Caulkins nie 瘸rtowa i m闚i to bardzo powa積ie.

Takie 郵epe pos逝sze雟two, teraz wspierane przez wysokiego przedstawiciela Watykanu, oznacza 瞠 katoliccy duchowni, zakonnicy, a nawet przedstawiciele Watykanu, gdy b璠 wydawali rozkazy szkodliwe dla Wiary i szkodliwe dla duszy wiernych, to wierni b璠 mogli sobie powiedzie, 瞠 nie ponosz 瘸dnej osobistej odpowiedzialno軼i, poniewa przecie „Ja tylko wykonywa貫m rozkazy” i „To jest wina mojego prze這穎nego, nie moja”.
Tak, nowa Msza Novus Ordo, ministrantki, Komunia 鈍. udzielana na r瘯, muzyka rockowa na 安iatowych Dniach M這dzie篡, pan-religijna dzia豉lno嗆 z poganami – te wszystkie okropno軼i by造 w豉郾ie wdra瘸ne w imi „pos逝sze雟twa”, kt鏎e jednak nie by這 wcale pos逝sze雟twem, lecz tch鏎zostwem i s逝瘸lczo軼i.
Je郵i dzisiejszy Watykan dzia豉 wed逝g tej zasady, kt鏎a jest perwersyjn odmian synowskiego oddania katolik闚 wobec swoich duchownych pasterzy, to nie nale篡 si dziwi, 瞠 takie anomalie i inne nadu篡cia s powszechne w鈔鏚 dzisiejszych katolik闚. Pomaga r闚nie zrozumie przedstawion przez Socciego hipotez, kompromisowego, cz窷ciowego ujawnienia Trzeciej Tajemnicy.



Opinie prasy

Ksi捫ka Socciego zawiera tak du穎 element闚, 瞠 nie spos鏏 zaj望 si nimi wszystkimi tutaj. M闚i on np. o tym, 瞠 papie瞠 Jan XXIII i Pawe VI odnosili si do siostry ㄆcji z lekk pogard. Wspomina o fakcie, i zatajona cz窷 Trzeciej Tajemnicy przewiduje g喚boki, 鄉iertelny kryzys wiary i prawdopodobnie zawiera ostrze瞠nia dotycz帷e negatywnych owoc闚 Soboru Watyka雟kiego II. Pisze te o absurdalnym wywiadzie przeprowadzonym bez 鈍iadk闚 przez 闚czesnego arcybiskupa Bertone z siostr ㄆcj, kt鏎y mia mie miejsce 17 listopada 2001 roku, a podczas kt鏎ego siostra ㄆcja mia豉 zgodzi si we wszystkim co watyka雟ki dokument z 26 czerwca m闚i. Zgodzi si nawet z tym fragmentami dokumentu, kt鏎e burz podstawowe warto軼i Fatimy, co zauwa篡這 nawet laickie pismo The Los Angeles Times w artykule pt „Watyka雟ki czo這wy teolog delikatnie pomniejsza kult Fatimy”.
Socci pisze r闚nie, 瞠 nieopublikowana tre嗆 Trzeciej Tajemnicy najprawdopodobnie zawiera ostrze瞠nia maj帷ej nadej嗆 jakiej katastrofy naturalnej.
Je郵i chodzi o konsekracj Rosji, Socci twierdzi, 瞠 nie zosta豉 ona dotychczas przeprowadzona. Mo積a to 豉two sprawdzi patrz帷 na dekadencki stan dzisiejszej Rosji i oczywi軼ie nie mo積a nie zgodzi si ze zdroworozs康kowym podej軼iem Socciego. Tylko najbardziej umys這wo uci篹ali publicy軼i mog dalej twierdzi, 瞠 dzisiejsza Rosja z plag aborcji, rozwod闚, szerz帷ych si kult闚, homoseksualizmu, jest wynikiem Zawierzenia i zbiera owoce Triumfu Niepokalanego Serca.

Oczywi軼ie w tej 255-stronicowej ksi捫ce znajdziemy du穎 wi璚ej materia堯w. Jako 瞠 zosta豉 ona wydana przez wielki dom wydawniczy we W這szech, mo磧iwe 瞠 doczeka si przez to szerszego odbioru i wywo豉 szersze komentarze. Do tej pory ksi捫k recenzowa造 j g堯wne pisma w這skie (il Corriere della Sera, La Stampa, Libero i Il Giornale) i wywo豉豉 zamieszanie w kr璕ach watyka雟kich. Chcieliby鄉y, by jak najszybciej doczeka豉 si ona t逝maczenia na j瞛yk angielski i inne g堯wne j瞛yki.

T逝maczenie: Lech Maziakowski




PRZYPISY T逝macza:

1. Father Paul Kramer, B.Ph., S.T.B., M.Div., S.T.L. The Devil’s Final Battle
2. http://www.devilsfinalbattle.com/preface.htm Zwracam uwag na budz帷e wielkie zastrze瞠nia t逝maczenie wypowiedzi kardyna豉 Sodano na j瞛yk polski. Prosz por闚na zaznaczone t逝stym drukiem cz窷ci tekstu w r騜nych j瞛ykach z t逝maczeniem na j瞛yk polski. U篡ta w innych j瞛ykach liczba mnoga (zob. poni瞠j t逝maczenia w j瞛yku angielskim, hiszpa雟kim, w這skim i francuskim), zosta豉 zast徙iona w j瞛yku polskim liczb pojedyncz („kule karabin闚” vs „kula karabinu”). Czy to tylko niewprawno嗆 w t逝maczeniu czy te nierzetelno嗆 t逝macza, celowa wprowadzaj帷a Czytelnika w b陰d?
* As he makes his way with great effort towards the Cross amid the corpses of those who were martyred (Bishops, priests, men and women religious and many lay persons), he too falls to the ground, apparently dead, under a burst of gunfire.
* Tamb幦 Ele, caminhando penosamente para a Cruz por entre os cad嫛eres dos martirizados (bispos, sacerdotes, religiosos, religiosas e v嫫is pessoas seculares), cai por terra como morto sob os tiros de uma arma de fogo.
* Anch'Egli, camminando faticosamente verso la Croce tra i cadaveri dei martirizzati (vescovi, sacerdoti, religiosi, religiose e numerosi laici) cade a terra come morto, sotto i colpi di arma da fuoco.
* Lui aussi, marchant p幯iblement vers la Croix parmi les cadavres des personnes martyris嶪s (憝瘵ues, pr皻res, religieux, religieuses et nombreux la騃s), tombe terre comme mort, sous les coups d’une arme feu.
* “Zgodnie z interpretacj pastuszk闚, interpretacj potwierdzon niedawno przez siostr ㄆcj, „Biskup ubrany na bia這”, kt鏎y si modli za wszystkich wierz帷ych to Papie. On r闚nie, krocz帷 z trudno軼i ku Krzy穎wi, po鈔鏚 zw這k um璚zonych ludzi (biskup闚, kap豉n闚, zakonnik闚, zakonnic i licznych ludzi 鈍ieckich) upada na ziemi jak martwy pod kul karabinu.”

Polski przek豉d pochodzi ze strony internetowej: http://www.voxdomini.com.pl/inne/sekret.htm

3. Dok豉dne brzmienie w opublikowanej przez Watykan wersji: "ugodzili go pociskami z broni palnej i strza豉mi z 逝ku".





Taken from the January, 2007 Edition of:
Catholic Family News * MPO Box 743* Niagara Falls, NY 14302 * 905-871-6292 * cfnjv@localnet.com

Original Title :“The Fourth Secret of Fatima”. Mainstream Italian Author Argues Third Secret of Fatima Not Entirely Revealed. Secretary of Pope John XXIII Admits There Are Two Texts.
Source: http://www.cfnews.org/Socci-FourthSecret.htm

--
C
U
S




ten temat jest zablokowany, nie mo積a odpowiada ani edytowa wpis闚!


Logowanie
Login has這 Nie masz jeszcze konta? Mo瞠sz sobie za這篡!

© 2001-2012 by Robert Ziach C&Co. A.G.™ ® 2012 by Schwiebus.pl
Wszelkie prawa zastrze穎ne.

0.033 | powered by jPORTAL 2